Vallby Skattegård 1:2

Inventerare Marie Hagsten QEBYGGELSEINVENTERJNG l ÖSTERGÖTLAND OSTERGOTLANDS LANSMUSEUM lnvent. dat Film nr 19871210 WS á99m1?w28 Ekon. kart. blad nr Koord Socken/Församl Heda Bilagor Kommun Ort Ödeshög Ritningar, arkivalier, litteratur Sveriges Bebyggelse del V Muntl. uppgifter ammam cOM 1' km ,ta/W Fastig hetsbeteckn Vallby Skattegård 1:2 Adress Gårdsnamn o.d. Ägare Större undersökn. önskvärd Anläggn. tid. funktion Anläggn. nuvr funktion Hüs Funktion Vån Stomme Grund 1 mangård 1% timmer sten 2 verkstad 1 trä sten 3 bostad timmer sten Fasad. mtrl, färg faluröd locklistpanel sadeltak, rött vita knut.0mfattn faluröd locklistpanel sadeltak, grön faluröd stående fasspontpanel, vita knut.omfattn Tak, Fönster Byggn. år Ombyggn mtrl, färg vita 2 lufts omkr 1860 enkup tegel tvärpost korr plåt sadeltak,rött vita 2 lufts omkr 1860 3 kup tegel spröjs 6rutor (1) Vitmålad öppen veranda med riklig snickarglädje. Mindre fronton med lunettfönster, profilerade fönsteröverstycken. Vitmâlad dekorerad list på vindskivor och takskägg. Situationsplan, tomtkarta hå Ago I? MW ,ah s 20 W ml Miljösammanhang, gårdsmiljö, trädgård Stor ek som vårdträd AB Dslgöra Co'respundenren »från Fortsättning “M 8 Wii: ai Kult. hist. vård. Fortsättning på Vallby Skatte QEBYGGELSEINVENIERING l ÖSTERGÖTLAND gård 1:2 OSTERGOTLANDSLANSMUSEUM inventerare Marie HaQSten lnvem, dat Film nr Ekon. kart. blad nr Koord Socken/Församl Heda Bilagor Kommun Ort Ödeshög Ritningar, arkivalier, litteratur Fastighetsbeteckn Vallby Skattegård 1:2 Adress Gårdsnamn o.d. Muntl. uppgifter Ägare Större undersökn. önskvärd Anläggn. tid. funktion Anläggn. nuv. funktion HLiS Funktion Vän Stomme lGrund Fasad, Tak. Fönster Byggn. år Ombyggn Kult. mtrl, färg mtrl, färg hist. värd. 5 svinhus 1 trä sten faluröd stående panel sadeltak, eter vita, spröjsade ;âj vita knut.0mfattn nit ' 6 ladugård 1% timmer sten falurött ligg timmer " " 1923 ;då stående plank, vita knut.0mfattn . .. . 7 avtrade 1 tlmmer sten falurod lockllstpanel, " i vita knut.0mfattn 8 uthus 1 timmer trä falurött stående sadeltak, rött éê plank 3 kup tegel 9 bod 1 timmer sten falurött ligg timmer sadeltak, rött, omkr 1860 »4 fd fårhus 2 kup tegel 10 fåhus 1 trä sten faluröd locklistpanel sadeltak, vita, spröjsade ;L stående plank, vita eternit knut. omfattn $' 4 Uthus , med garage " ” Faluröd lnçkliatpant sadeltak rött vitaz lufta få Situationsplan, tomtkarta é. A Gamma Cnnasnmmenmn illg vita knut. wümfattn 3 kup tegel apröjs Miliösammanhang, gårdsmiijö, trädgård 5310. E a, EMM ;44, v 'e Q3".