Åby Storgård 10:11

låEBYGGläLSElNVENTERlNG l ÖSTERGÖTLAND OSTERGOTLANDS LANSMUSEUlVI Marie Hagsten mm_ där 19871118 Hm nr 3 ?5 4:9 5:»3 :wii 2 Ekon. kart. blad nr Koord Socken/Församl Stora Åby Bilagor K . . .. 0 t ommun Odeshog r Ritningar, arkivalier, litteratur Fastighetsbeteckn Åby Storgård iGUVJf u v Kyrkomiiijöirrv om; etingran I 9 723 Adress ,1 “ * ' ' S) (käfâÅAW/ÅTQ'VLW är Gårdsnamn o.d. Muml. uppgifter Ägare Större undersökn. önskvärd Anläggn. tid. funktion kyrkskolan Anläggn. nuv. funktion I Hus Funktion Vän Stomme Grund Fasad. Tak, Fönster Byggn. år Ombyggn Kultt mtrl, färg mtrl. färg hlst. vård. i fd kyrk 2% trä sten beigezvit spritputs brutet tak, röt råbruna 2 lufts 1933 1938 Å; skolan kransgesims, fronte Zkup tegel tvärpost och ' i spis spröjs 2 “i 2 garage " " gulv1t llggande fas tunnvalvt tak, l930tal Vä spontpanel tjärpapp Situationsplan, tomtkarta _'_Il Miliösammanhang, gårdsmiljö, trädgård M ,tim /*/ l // ›/ / AB Usigma Corresuundenten SKOLINVENTERING I ÖSTERGÖTLANDS LÄN Invent nr: 050905 025 Invent dat: 05 18 Inventerare: Eva, Lundblad Byggnadsbeskrivning: Byggnadsår: Ursprunglig funktion: Nuvarande funktion: Grund: Stomme: Fasadmaterial: Fasadfärg: Tak: Fönster: Dörrar: Övrigt: 1 522 \ N L* Skola Lñerlokal, bostad Gjuten Sten Reis vit Brutet tak med tvåhupigt tegel. Frontespis Snröjsade tvåluftsfönster med tvärpost. Dubblm masonitklädda trädörrar med överljus. ;üjhusz Gulvit Locklistpanel med vita foder. Sadeltak med enkupigt tegel. SKOLUWENTERING 1 ÖSTERGÖTLANDS LÄN "Went "r' 050905 025 lnvent “1111:379 0 kj'i inwnuruvr Eva Lundblad Kommun I U 6 e hö C3 Ort: Li* deshöri Fastighetsbeteckning: IÃ337 1 O: 9 Objekt: I'llyrlcslzola. Ådnasl 599 00 Öleshöâ Ägare: L* de :3116:353 1: ommun Arkiicktt Byggmästare: Byggnadsfören: Detaljplan: Föraaml.kodr Topkart.koorda Ekonon.kartnkoordl Topkartcnr: Ekonom.knrtnrl Föreg.cnv8ndnr Nuv.anv5ndn| Ev ombyggncdsårt Skola Lagerlokal, bostad 1955 Sammanfattning, fysisk beskrivning: nu 1 ?43 : 5. 1a , . " « ' hanarna? ;elxtangular byggnad lnrymmer 1 gerlokaler och bostad. Typ av miljö, nårllggande byggnadera Ligger strax sydväst om kyrkan. Byggnadens aktuella situation: Värderirg: Uppgiftslämnnre: Kållmaterial/arkiv: thnlngarz Äldre avbi Idningar: ?Noriççes Bebyggelse Litteratur: Criglralen förvaras: Antal bi ligor! Kommentarer: